Rabu, 13 April 2011

KHASIAT GOJI DALAM KOPI RAJAWALI

Salah satu khasiat goji ialah ia membantu menormalkan gula dalam darah dalam badan kita.
Goji telah digunakan di China sebagai rawatan untuk penyakit kencing manis bertahun lamanya dimana kandungan polisakarida dalam goji dapat membantu untuk menyeimbangkan gula dalam darah dan tindakbalas insulin.

Goji juga mengandungi beaine, dimana boleh mencegah penyakit bengkak hati dan kerosakan saluran darah yang biasa terjadi terhadap pesakit kencing manis.
Telah terdapat banyak testimoni dengan pengambilan Goji Guarana yang berterusan, ia dapat membantu mengubati  pesakit kencing manis. Pihak kami akan berusaha untuk mencari testimoni pesakit kencing manis selepas pengambilan Goji Guarana ini.
Nota: Sumber gambar dari about.com
MENINGKATKAN TENAGA DAN STAMINA
Goji memiliki 4 polisakarida, iaitu LBP-1, LBP-2, LBP-3 dan LBP-4 yang bertindak sebagai Master Molekul dalam tubuh. Polisakarida LBP goji menyebabkan pertambahan toleransi senaman dan stamina serta membantu mengurangkan keletihan. LBP goji menambah simpanan glikogen ( glikogen merupakan sumber tenaga utama badan).

LBP Goji juga membantu pemulihan selepas sesuatu senaman. ia dapat mengurangkan kesakitan pada otot dengan menambah aktiviti asid laktik yang menyingkirkan enzim lactate dehydrogenase. ia juga mempercepatkan penyingkiran darah nitrogen urea, toksin yang dihasilkan ketika bersenam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan